Mondelinge geschiedenis

De werkgroep mondelinge geschiedenis documenteerde de geschiedenis van Stichting Lodewijk de Raet aan de hand van teksten en geluidsfragmenten. Doorheen 11 thematische hoofdstukken krijg je zo een beeld van de boeiende en rijke geschiedenis van de organisatie. Klik hieronder op het thema van jouw keuze.

Heb je een vraag of opmerking voor de werkgroep mondelinge geschiedenis? Mail dan naar Annie Van Speybroeck
Voor meer informatie over de Stichting Lodewijk de Raet kan je ook terecht bij het Archief en Museum van het Vlaams leven in Brussel (AMVB), Arduinkaai 28, 1000 Brussel - 02 209 06 01 - info@amvb.be

Uitgelichte interviews

De werkgroep Mondelinge Geschiedenis sprak met oud-medewerkers en oud-bestuurders van de Stichting Lodewijk de Raet. Dat resulteerde in een 20-tal interviews. Klik hieronder naar links of naar rechts om de interviews van jouw keuze te beluisteren of bekijk hier het overzicht.