Zelf reisprogramma’s uitwerken van a tot z, overnachtingen en activiteiten plannen, een groep jongeren die veel betaalden voor een reis een leuke vakantie bezorgen! Het is maar een greep uit de taken van de reisbegeleiders bij KrisKras vzw.  We geven onze reisbegeleiders heel veel vrijheid & verantwoordelijkheid! We communiceren daar niet zoveel over, maar we doen dit gewoon doorheen de hele werking. We zien de mogelijkheden en de vaardigheden van onze reisbegeleiders, we geloven in onze reisbegeleiders en hun kwaliteiten, maar laten hen wel op hun manier invulling geven aan de reis.

En het werkt! Reisbegeleiders bij KrisKras zijn zeer sterk verbonden met de organisatie. De reisbegeleiderswerking bloeit. Ze bevestigen dat ze de autonomie die ze krijgen van KrisKras erg waarderen. Ze vinden dat ze in de watten gelegd worden. En maar goed ook… zonder onze vrijwilligers-reisbegeleiders zou KrisKras vierkant draaien.

Een bewuste keuze van KrisKras? Jazeker! Al willen we blijven groeien in het ondersteunen van onze reisbegeleiders zodat ze hun competenties ten volle kunnen benutten & zo nog meer succeservaringen op hun lijstje kunnen aanstippen.

Nele Decoodt, Kris Kras