Deze website is in de eerste plaats bedoeld voor leidinggevenden en hr-medewerkers die de motivatie van de medewerkers willen ondersteunen. Bij uitbreiding is deze site allicht nuttig voor iedereen die antwoorden zoekt op motivatiekwesties die zich stellen in de brede samenleving, in het verenigingsleven of in gemeenten, buurten en wijken.

Concreet vind je hier antwoorden op vragen als:

• Hoe werkt motivatie?
  • Wat kan ik doen opdat mijn medewerkers of andere betrokkenen blijvend gemotiveerd kunnen werken?
  • Wat kan ik doen om de motivatie van ervaren medewerkers of andere betrokkenen te ondersteunen?

Het 5-bouwstenenmodel staat centraal in onze antwoorden op de bovenstaande vragen, maar ook in de begeleidingspraktijk die we ontwikkelen rond het motivatiethema.

Verder stellen we je praktijkverhalen, een draaiboek en praktische tools ter beschikking, waarmee je op een eenvoudige manier aan de slag kan binnen de organisatie, zowel in een KMO als in een grotere organisatie, zowel in de commerciële als in de niet-commerciële sector, zowel in een werksetting als in een vrijetijdskader.

In de tweede plaats is de website bedoeld voor iedereen die inzicht wil verwerven in motivatie. Het gaat immers ook om de vraag: wat kan ik doen om zelf gemotiveerd te zijn en te blijven?

De basis van deze website kwam tot stand dankzij een ESF-project. In dat project onderzochten we met medewerkers van vier organisaties, vanuit de paktijk van de werkvloer, hoe en onder welke voorwaarden mensen duurzaam gemotiveerd kunnen werken.

banner ESF